Share your hair
In Nederland zijn we al bekend met Stichting Haarwensen, maar door de grote vraag van Belgische kinderen die door ziekte of chemotherapie hun haren zijn verloren, besloot de stichting om hun missie in België voort te zetten. Deze introductiecampagne is bedoeld om inwoners, kapsalons en ziekenhuizen van België te informeren over het bestaan van Haarwensen. En natuurlijk om zoveel mogelijk mensen te activeren, want met een haardonatie van 30 cm kun je het leven van een kind veranderen.
De campagne heeft ervoor gezorgd dat Haarwensen België in het eerste jaar zo’n €50.000 aan giften en honderden gedoneerde vlechten heeft mogen ontvangen.
De film ging in première tijdens de lancering van VZW Haarwensen in Antwerpen. Door middel van een expositie, de film en divers POS materiaal namen we de aanwezige Vlaamse pers mee in het verhaal en vooral het belang van Haarwensen voor Belgische kinderen.
Bij een nieuwe start hoort ook een fris logo. Met een redesign van het logo was de VZW klaar om ook in België kinderen zich weer goed te laten voelen.
In de media
• De Morgen
• Het Nieuwsblad
• Gazet van Antwerpen (1)
• Gazet van Antwerpen (2)
• Het Laatste Nieuws (1)
• Het Laatste Nieuws (2)
• Het Laatste Nieuws – Regio Antwerpen
• PUB Magazine
• MediaMarketing (Campaign of the Week!)
• AVS
CREDITS
Client: Haarwensen NL/BE
Creatives: Cheriëtte Lagrouw en Dieter Vanhoof
Project Manager: Lina Mertens
Photographer: Frieke Janssens
Assistent photographer: Tim Coppens
Executive Producer: Roxane Lemaire
Producers: Camille Cieters, Kim Kenis en Jaan Wouters
Post-production: Annelien Debusschere
Film Production Company: ADULT
Making of: Josete Huedo
Interviewer: Kris Vander Gracht
Models: Vivian Michailenko, Ella Louise Gerinckx,
Colette Notenboom en Yanti Vermeulen
Styling: Marieke De Pauw en Liza Babylon
Make-up: Martena Duss
Hairdresser: Annick De Jaeger en Cathy Van Gele
Verantwoordelijk voor: concept, strategie, art direction, copywriting en design.